ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ posted by

“Ζητήματα συμμετοχής στο δημοκρατικό σχολείο” η Ημερίδα του 1ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας

“Ζητήματα συμμετοχής στο δημοκρατικό σχολείο” η Ημερίδα του 1ου Γυμνασίου Αλεξάνδρειας

lafarasΗ ημερίδα με θέμα “Ζητήματα συμμετοχής στο δημοκρατικό σχολείο” που διοργάνωσε το 1ο Γυμνάσιο Αλεξάνδρειας, στο πλαίσιο δράσεων των μελών ΟΔΠ του σχολείου, διεξήχθη την Παρασκευή 24 Ιουνίου στην αίθουσα Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αλεξάνδρειας με μεγάλη επιτυχία.

Την ημερίδα προλόγισε ο διευθυντής του 1ου Γυμνασίου κ. Λαφάρας τονίζοντας  ότι η δημοκρατία στο σχολείο  απαιτεί διαρκή προσπάθεια, εγρήγορση και ενημέρωση. Στη συνέχεια ο κ. Κούγκας, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Πέλλας, αναφέρθηκε σύντομα στην εμπειρία της συνεργασίας σχολείων της αρμοδιότητας του με τον Συνήγορο του Πολίτη και τη σπουδαιότητα της εφαρμογής των δημοκρατικών θεσμών μέσα στο σχολείο ως βιωμένη πραγματικότητα πέρα από το τυπικό γράμμα του νόμου. Στη συνέχεια το λόγο πήρε η κ. Πολυξενίδου, Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ.Δ.Ε. Πέλλας για να παρουσιάσει σύντομα το πλαίσιο νόμου για τον κανονισμό λειτουργίας των σχολείων και τη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού.

Ο κύριος ομιλητής της ημερίδας, ο κ. Μόσχος Γεώργιος, εκπρόσωπος από τον Συνήγορο του Πολίτη για τα δικαιώματα του παιδιού με εύγλωττο και άμεσο τρόπο μίλησε για τη δημοκρατία στο σχολείο, την ανάγκη εξάσκησης στην ενεργητική ακρόαση, τον θεσμό του «διαμεσολαβητή» σε καταστάσεις κρίσεως και πάνω απ’ όλα τη σημασία της συνεργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλα τα επίπεδα. Η μεγάλη εμπειρία και ευαισθησία του κ. Γιώργου Μόσχου στους τομείς της υπεράσπισης των δικαιωμάτων του παιδιού, της εμψύχωσης, της υποστήριξης και της έκφρασης παιδιών και εφήβων -ιδίως αυτών που απειλούνται από κοινωνικό αποκλεισμό- διαφάνηκε στον τρόπο με τον οποίο  προσέγγισε το θέμα της ημερίδας αλλά και προσκάλεσε σε διάλογο τους παριστάμενους εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Η εισήγηση που προηγήθηκε αλλά και η συζήτηση που ακολούθησε άγγιξαν την ουσία του αιτήματος για μια πιο «δημοκρατική» ζωή στη σχολικό περιβάλλον. Προσδοκία όλων, ο γόνιμος προβληματισμός να οδηγήσει σε εφαρμόσιμες προτάσεις και δράσεις.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *