ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ posted by

Εμπορικός Σύλλογος Αλεξάνδρειας: Μίνι αλλαγές στο μίνι φορολογικό νομοσχέδιο

Εμπορικός Σύλλογος Αλεξάνδρειας: Μίνι αλλαγές στο μίνι φορολογικό νομοσχέδιο

emporikosss (Αντιγραφή)Ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξάνδρειας ανακοίνωσε:

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

με αφορμή την εισαγωγή του μίνι φορολογικού νομοσχεδίου στην Βουλή για ψήφιση, η ΕΣΕΕ απέστειλε προς τους Αναπληρωτές Υπουργούς Οικονομικών κα Βαλαβάνη και κ. Μάρδα επιστολή – υπόμνημα, με το οποίο προσδιορίζει τις θέσεις της έναντι του σχεδίου νόμου και παράλληλα επισημαίνει την έλλειψη ουσιαστικών ρυθμίσεων, που θα έκαναν αυτό το νομοσχέδιο τόσο σημαντικό όσο ακούστηκε στην αρχή.

Συγκεκριμένα, η επιστολή της ΕΣΕΕ έχει ως εξής:

«Ως γνωστόν, το Υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε ένα μίνι φορολογικό Νομοσχέδιο, το οποίο επιδιώκει την εξάλειψη των αδυναμιών που παρουσιάζει γενικότερα ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος. Απώτερος σκοπός του κειμένου είναι η ομαλοποίηση της διαδικασίας υποβολής των εφετινών δηλώσεων φόρου εισοδήματος, για τις οποίες εντοπίζονται αρκετές δυσκολίες στη συμπλήρωσή τους αλλά και η άρση των αδικιών που υφίστανται στο νέο ΚΦΕ (ψήφιση το 2013) για τα εισοδήματα του 2014, καθώς οι καταληκτικές ημερομηνίες (τέλη Ιουνίου) τείνουν να εκπνεύσουν.
Στο κείμενο που ακολουθεί συμπυκνώνονται οι βασικές τροποποιήσεις που αναμένεται να θεσμοθετηθούν από την ελληνική Κυβέρνηση, ενώ επιχειρείται μία παρέμβαση από το Επιστημονικό Ινστιτούτο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ), προκειμένου να υπάρχει έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση όλων των ενδιαφερόμενων μερών.

1. Περιστασιακή απασχόληση:
Οι διατάξεις του μίνι φορολογικού Νομοσχεδίου επιδιώκουν να αποδώσουν μεγαλύτερη δικαιοσύνη στον τρόπο φορολόγησης των οικονομικά και κοινωνικά αδύναμων ομάδων. Πιο συγκεκριμένα, το εισόδημα των περιστασιακά απασχολουμένων (εκτός από εκείνο που προέρχεται από κεφάλαιο, υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, αγροτική δραστηριότητα) έως 6.000 ευρώ, όπως και το αντίστοιχο τεκμαρτό (9.500 ευρώ) των ανέργων, φοιτητών, νοικοκυρών και συμμετεχόντων σε προγράμματα εργασιακής εμπειρίας, θα λογίζεται ως εισόδημα από μισθούς και συντάξεις, με την παροχή του προβλεπόμενου ποσού μείωσης φόρου των 2.100 ευρώ (προσκόμιση αποδείξεων) και χωρίς να βεβαιώνεται προκαταβολή επόμενου έτους. Απαραίτητη προϋπόθεση για να ισχύσουν οι ευνοϊκές ρυθμίσεις είναι οι συγκεκριμένες κατηγορίες που αναφέρθηκαν προηγουμένως να μην έχουν προβεί σε έναρξη εργασιών, δηλαδή να μην είναι επιτηδευματίες.
Θέση ΕΣΕΕ:
Άμεση επιδίωξη και βασικός στόχος της φορολογικής διοίκησης θα πρέπει να αποτελεί, πέραν της δίκαιης κατανομής των φορολογικών βαρών και η επίδειξη της προσήκουσας ευαισθησίας σε κοινωνικές ομάδες, οι οποίες έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την οικονομική κρίση. Η προστασία ατόμων που βρίσκονται στα όρια της εξαθλίωσης πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα του Κράτους, το οποίο επιβάλλεται να συνειδητοποιήσει πως η οικονομική αφαίμαξη των πολιτών και οι επιβαλλόμενες ασύμμετρες επιβαρύνσεις έχουν συνήθως τα αντίθετα του αναμενομένου αποτελέσματα. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να λησμονείται πως οι καταστροφικές επιπτώσεις των συνεχών φοροεπιδρομών των τελευταίων ετών, έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους και στην πραγματική οικονομία, με τα επίπεδα ρευστότητας και τις προοπτικές ανάκαμψής της να βρίσκονται στο ναδίρ.

2. Τρόπος φορολόγησης προστιθέμενης διαφοράς τεκμηρίων:
Για όσους διαθέτουν χαμηλά εισοδήματα μόνο από κεφάλαιο, δηλαδή από τόκους, μερίσματα ή εκμίσθωση ακινήτων ή και από υπεραξία κεφαλαίου (π.χ. από μετοχές), τυχόν πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προκύπτει λόγω του ότι τα τεκμήρια προσδιορίζουν το εισόδημα σε υψηλότερο επίπεδο από το δηλωθέν, θα φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών και των συνταξιούχων, στην οποία ισχύει αφορολόγητο όριο 9.500 ευρώ, και όχι με συντελεστή 26% συν προκαταβολή επομένου έτους, εφόσον το τεκμαρτό εισόδημα (το εισόδημα που προκύπτει βάσει τεκμηρίων) δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ. Σε κάθε τέτοια περίπτωση ο φορολογούμενος θα πρέπει να έχει καλύψει με αποδείξεις το 10% της πρόσθετης διαφοράς φορολογητέου εισοδήματος, ώστε να μη φορολογηθεί καθόλου.
Θέση ΕΣΕΕ:
Από την πρώτη κιόλας στιγμή θέσπισης και εφαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης, η ΕΣΕΕ εξέφρασε την κάθετη αντίθεσή της με το συγκεκριμένο μέτρο, το οποίο παρήγαγε πληθώρα στρεβλώσεων, αδικιών και εσφαλμένων συμπερασμάτων, με άμεση συνέπεια την υπέρμετρη επιβάρυνση των υπόχρεων. Ως εκ τούτου, η πρόθεση των υπεύθυνων χάραξης φορολογικής πολιτικής, αν και δεν καταργεί πλήρως τα τεκμήρια διαβίωσης και δεν προβλέπει την αντικατάστασή τους με σύγχρονες ηλεκτρονικές εφαρμογές διασταύρωσης των περιουσιακών στοιχείων, κρίνεται πως κινείται στη σωστή κατεύθυνση προστασίας των πλέον ασθενών κοινωνικών και οικονομικών στρωμάτων.
Εντούτοις, η μη πρόβλεψη υπαγωγής των συνεπών δανειοληπτών στις ευεργετικές διατάξεις που περιγράφηκαν παραπάνω, συνιστά σημαντική παράλειψη, καθώς δεν θα πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας πως η σύναψη δανείου με πιστωτικό ίδρυμα και η καταβολή των δόσεων αποτελεί τεκμήριο. Μάλιστα, εξαιτίας της οικονομικής δυσπραγίας και της συνακόλουθης συρρίκνωσης της αγοραστικής δύναμης και των εισοδημάτων, χιλιάδες δανειολήπτες έχουν περιέλθει σε δεινή οικονομική θέση, καθιστώντας επιτακτική ανάγκη την άμεση ανακούφισή τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *