Με τον όρο επισκεψιμότητα στο ίντερνετ συνήθως εννοούμε το πόσο δημοφιλής είναι ένας ιστοχώρος ή μια ιστοσελίδα. Δηλαδή το πόσους επισκέπτες έχει. Σε κάποιες περιπτώσεις ο όρος επισκεψιμότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για περιγράψει την λειτουργία συγκεκριμένων δράσεων μέσα σε έναν ιστοχώρο ή μια ιστοσελίδα.
Γιατί όμως όλοι στο ίντερνετ μιλούν για επισκεψιμότητα; Και γιατί γίνεται τόσο μεγάλη κουβέντα για αυτή; Η επισκεψιμότητα από μόνη της δεν μπορεί να μας περιγράψει κάτι για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός ιστοχώρου. Συνήθως το μόνο που μας λέει είναι πόσοι χρήστες του ίντερνετ άνοιξαν κάποια ιστοσελίδα στο παράθυρο ενός browser.
Η επισκεψιμότητα αναφέρεται συνήθως για ημερήσιους ή μηνιαίους επισκέπτες (visitors). Κάποιες φορές μπορεί να αναφέρεται σε εμφανίσεις ιστοσελίδων (page views) και κάποιες άλλες για σε χτυπήματα (hits). Αυτά τα τελευταία είναι η πιο παραπλανητική μορφή έκφρασης της επισκεψιμότητας ενός ιστοχώρου.
Η επισκεψιμότητα σε επισκέπτες, χαρακτηρίζεται από δύο παράμετρους. Η μια παράμετρος είναι οι μοναδικοί επισκέπτες (unique visitors) η άλλη είναι οι επισκέπτες γενικά. Ως μοναδικοί επισκέπτες χαρακτηρίζονται συνήθως οι διαφορετικές IP διευθύνσεις (οι διαφορετικές συνδέσεις/υπολογιστές) που χρησιμοποιήθηκαν για να κάνει μια επίσκεψη κάποιος χρήστης του ίντερνετ στον ιστοχώρο μέσα σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο (συνήθως ένα μήνα). Ως επισκέπτες και επισκέψεις γενικά χαρακτηρίζονται όλες οι επισκέψεις ακόμη και οι επαναλαμβανόμενες από τον ίδιο χρήστη/IP/υπολογιστή.
Υπάρχουν ειδικευμένα προγράμματα που μετρούν την επισκεψιμότητα. Προγράμματα που είτε είναι ενσωματωμένα στον server που φιλοξενούνται οι ιστοσελίδες, είτε περιλαμβάνονται με την μορφή κάποιου αρχείου μέσα στον κώδικα της ίδιας της ιστοσελίδας. Τα πιο αξιόπιστα είναι αυτά που είναι ενσωματωμένα στο server. Αυτά τα στατιστικά στοιχεία είναι πολύ χρήσιμα όχι μόνο γιατί περιγράφουν το πόσο δημοφιλής είναι ένας ιστοχώρος αλλά και γιατί με τη μελέτη τους μπορεί να χρησιμεύσουν στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός ιστοχώρου.
Επειδή υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στους μοναδικούς επισκέπτες και στους επισκέπτες γενικά, αλλά και επειδή μια επίσκεψη σε έναν ιστοχώρο μπορεί να είναι φευγαλέα και να κρατάει δέκατα του δευτερολέπτου, ο πιο κρίσιμος δείκτης για την επισκεψιμότητα είναι κατά την άποψη μου, οι εμφανίσεις των ιστοσελίδων ενός ιστοχώρου (page views).
‘Ομως χρειάζεται μια συνολική μελέτη όλων των στατιστικών στοιχείων για να μπορεί κάποιος να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Η μελέτη των στατιστικών που αφορούν την επισκεψιμότητα είναι η κυριότερη δουλειά που πρέπει να κάνει ένας διαχειριστής ιστοχώρων (webmaster).
Δημήτρης Ασιθιανάκης
webmaster & seo consultant
Πηγή: http://www.internetinfo.gr/
Αυτά προς αποκατάσταση κάποιων αληθειών γιατί έχουμε γεμίσει απατεώνες που προσπαθούν με διάφορα τρικ να εξαπατήσουν το αναγνωστικό κοινό!
Νουμεράκια λοιπόν όποιος μπορεί…
Αφήστε μια απάντηση