Η ΓΓΠΣ θα στείλει «ραβασάκια» και θα ζητά εντός οκτώ ημερών την ασφάλιση του οχήματος και την πληρωμή προστίμου 250 ευρώ. Αν οι κάτοχοι των οχημάτων δεν προσέλθουν οικειοθελώς, τότε το πρόστιμο είναι 500 ευρώ για ΙΧ, 1.000 ευρώ για φορτηγά και 250 για μοτοσικλέτες.
Σε περίπτωση που ένα αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και…
σε περίπτωση υποτροπής για τρία χρόνια.
Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι να μπει φραγμός στη συνεχιζόμενη αύξηση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων που, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της ασφαλιστικής αγοράς, προσεγγίζουν το 1,5 εκατομμύριο (συμπεριλαμβάνονται και τα δημόσιας χρήσης).
Ρύθμιση
Για τον σκοπό αυτό είναι έτοιμη νομοθετική ρύθμιση (έχει αναρτηθεί για διαβούλευση), η οποία αλλάζει τα δεδομένα σε ελέγχους και ποινές.
Πιο αναλυτικά, στη ρύθμιση προβλέπονται τα ακόλουθα:
Η ΓΓΠΣ αναλαμβάνει τη διασταύρωση και επεξεργασία των στοιχείων που προκύπτουν από τις βάσεις δεδομένων του Κέντρου Πληροφοριών που διατηρεί το Επικουρικό Κεφάλαιο (τηρούνται ηλεκτρονικά τα στοιχεία των οχημάτων που είναι ασφαλισμένα και των αυτοκίνητων που εξαιρούνται από την υποχρέωση ασφάλισης) και του υπουργείου Μεταφορών με τις άδειες κυκλοφορίας που έχουν εκδοθεί.
Με την ολοκλήρωση των διασταυρώσεων η ΓΓΠΣ αποστέλλει ειδοποιητήρια επιστολή στους ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων. Με την επιστολή θα ενημερώνονται πως είναι υποχρεωμένοι το αργότερο εντός οκτώ ημερών από την παραλαβή της να ασφαλίσουν το όχημα που έχουν στην κατοχή τους.
Για την έκδοση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου απαιτείται η προσκόμιση στην ασφαλιστική εταιρεία της επιστολής και παραβόλου υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου 250 ευρώ.
Σε περίπτωση που εντός της προθεσμίας το όχημα δεν ασφαλιστεί, η ΓΓΠΣ αποστέλλει τα στοιχεία του στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή του τόπου διαμονής του ιδιοκτήτη του.
Η διαδικασία αυτή θα επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και δύο φορές τον χρόνο.
Εάν εντοπιστεί ανασφάλιστο ΙΧ ή μοτό, το σχέδιο νόμου προβλέπει και νέες αυστηρές ποινές:
Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων για δέκα ημέρες.
Σε περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος από ανασφάλιστο όχημα αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια. Αν ο ιδιοκτήτης είναι υπότροπος, για τρία χρόνια.
Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας απαιτείται η προσκόμιση του σήματος ασφάλισης.
Χρηματικό πρόστιμο 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
Τέλος, θα πρέπει να τονιστεί πως όλοι οι ιδιοκτήτες είναι υποχρεωμένοι να ασφαλίσουν τα οχήματά τους εκτός κι αν έχουν παραδώσει τις πινακίδες τους στην Εφορία και τα έχουν θέσει έτσι σε «ακινησία».
Επικουρικό Κεφάλαιο
Στα ύψη και οι αποζημιώσεις
Η αύξηση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων έχει οδηγήσει στα ύψη και τις αποζημιώσεις που καταβάλλει το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ευθύνης στις περιπτώσεις που ανασφάλιστο ΙΧ ή μοτοσικλέτα εμπλακεί σε ατύχημα.
Πέρυσι δόθηκαν 9,3 εκατ. ευρώ για τον σκοπό αυτόν.
Ειδικότερα θα πρέπει να αναφερθεί πως οι αναγγελθείσες ζημιές από ατυχήματα ανασφάλιστων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2012, που έχει επεξεργαστεί το Επικουρικό Κεφάλαιο, έφθασαν τις 4.684, όταν τον αμέσως προηγούμενο χρόνο ήταν 4.050. Προκύπτει δηλαδή αύξηση της τάξης του 15,65%.
Με ανάλογο ρυθμό ενισχύθηκαν και οι καταβληθείσες αποζημιώσεις.
Πέρυσι καταβλήθηκαν αποζημιώσεις σε 2.928 περιπτώσεις που αφορούσαν ανασφάλιστα οχήματα και για τα οποία καταβλήθηκαν αποζημιώσεις ύψους 9,38 εκατ. ευρώ έναντι 2.541 περιπτώσεων το 2011, για τις οποίες καταβλήθηκαν αποζημιώσεις ύψους 9 εκατ. ευρώ.
Στην αγορά σημειώνουν πως τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της κρίσης όλο και πιο πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων δεν τα ασφαλίζουν, ενώ δεν λείπουν και εκείνοι οι οποίοι επειδή έχουν ένα αυτοκίνητο ή μία μοτοσικλέτα στο γκαράζ τους και δεν τα κινούν, πιστεύουν εσφαλμένα ότι δεν είναι υποχρεωμένοι να συνάψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Κώστας Τσαχάκης
ethnos.gr
Αφήστε μια απάντηση