ΤΟΠΙΚΑ posted by

ΛΑΘΗ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΧΤΕΣ

Στο edu4u έφτασαν πληροφορίες για λάθος υποερώτημα σε θέμα που τέθηκε την 2η μέρα των Πανελλαδικών εξετάσεων στους μαθητές Γενικού Λυκείου, στο μάθημα των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ.Μετά από σχετική μελέτη και έρευνα, θεωρούμε πως όντως υπάρχει ζήτημα και γι’ αυτό το δημοσιοποιούμε…
Συγκεκριμένα το 4ο ερώτημα του Α4 θέματος αναφέρει:

“To εύρος η διακύμανση και η τυπική απόκλιση των ΤΙΜΩΝ της μεταβλητής είναι μετρα διασποράς”,
η απάντηση απο το Υπουργείο είναι ΣΩΣΤΟ.
Μετά από συζήτηση που είχαμε με αρκετούς μαθηματικούς (ακόμη και με βαθμολογητές), η σωστή απάντηση θεωρούμε πως είναι το ΛΑΘΟΣ.
Θα έπρεπε, για να είναι ΣΩΣΤΟ, η ερώτηση να αναφέρεται στο ευρος-διακύμανση-τυπική απόκλιση των ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ της μεταβλητής και όχι των ΤΙΜΩΝ. 
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι πέρυσι σε αντίστοιχο πάλι θέμα είχε διευκρινιστει η διαφορά μετξύ των ΤΙΜΩΝ-ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ.
Μπορεί κάποιος να επικαλεστεί το ότι οι δυο έννοιες ταυτίζονται αφού σε κάποιο σημείο το σχολικό βιβλίο όντως κάνει λόγο για τις ΤΙΜΕΣ, ενώ σε άλλα σημεία κάνει λόγο για τις Παρατηρήσεις. Είναι αυτονόητο ομως πως πρόκειται για διαφορετικά πράγματα (αν μετρούμε λχ τις ηλικίες των μαθητών ενός Λυκείου, οι τιμές θα ειναι 15,16,17 αλλά οι παρατηρήσεις αφορούν στο σύνολο των μαθητών που ρωτήθηκαν).
Για να γίνει πιο κατανοητό το λάθος, υποβάλλουμε το εύλογο ερώτημα το “εύρος” αφορά στις τιμές ή στις παρατηρήσεις;
Προφανώς στις αφορά αποκλειστικά στις παρατηρήσεις.
Επειδή θεωρούμε πως η ασάφεια στη διατύπωση στο παραπάνω ερώτημα, οδήγησε σε λάθος απάντηση σε κάποιους εκ των αρίστων μαθητών, νομίζουμε πως θα πρέπει να ληφθούν τελικά ΣΩΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
Και 2o πρόβλημα στα Θέματα
Για τα Θέματα των Πανελλαδικών στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γ Λυκείου Γενικής Παιδείας στο Δ1 όπου ζητείται να αποδειχθεί ότι η συνάρτηση είναι γνησίως φθίνουσα στο διάστημα , η παράγωγος της συνάρτησης που προκύπτει είναι με το “=” να ισχύει μόνο στο e.
Η αντίστοιχη περίπτωση καλύπτεται πλήρως από το Θεώρημα που υπάρχει στην σελ. 262 του βιβλίου της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης αλλά όχι από το αντίστοιχο θεώρημα στο βιβλίο της Γενικής Παιδείας στη σελίδα 40.
Οπότε η Θεωρητική κατεύθυνση δεν έχει γνώση της αντίστοιχης περίπτωσης.

frappedoupoli

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *