To autotriti.gr δίνει συνέχεια στο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, για τα πραγματικά δεδομένα που αφορούν στο Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης του υγραερίου κίνησης και την αναστάτωση που προκλήθηκε.
Σε συνέχεια του ρεπορτάζ “Υγραέριο κίνησης: Φήμες τέλος” προκύπτει ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει, τη δεδομένη στιγμή, καμία ειλημμένη απόφαση και συνεπώς επίσημη ενημέρωση προς όλους τους…
ενδιαφερόμενους (πρατηριούχους, εγκαταστάτες, κ.ο.κ.) για την φημολογούμενη εκτόξευση, κατά 164%, του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του υγραερίου κίνησης. Συνεχίζοντας την έρευνά μας και επικοινωνώντας με αρμόδια στελέχη από το χώρο της υγραεριοκίνησης, για το θέμα που προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση σε εκατοντάδες επιχειρήσεις, αλλά και στους υποψήφιους πελάτες, που θέλουν να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα του εναλλακτικού καυσίμου, επιβεβαιώνεται ότι όχι μόνο δεν υπάρχει καμία επίσημη εξέλιξη, αλλά και ότι ακόμα και αν υπάρξει αύξηση του ΕΦΚ, η ανατίμηση δεν πρόκειται να είναι τέτοια, που θα καταστήσει ασύμφορο το LPG.
Μιλήσαμε με τον κ. Κωνσταντίνο Μπίρμπο, υπεύθυνο της «Υγραεριοκίνηση AutoGas Hellas», αλλά και ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Πρατηριούχων Υγραερίου Ελλάδος, που έκανε λόγο για “τσάμπα ντόρο”, αλλά και για “επικοινωνιακά παιχνίδια, που εξυπηρετούν συμφέροντα”. «Με τα μέλη της Ένωσης, τρέχουμε από την περασμένη Πέμπτη -όταν πήρε τόσο αρνητική έκταση το θέμα- στα Υπουργεία και μπορώ να σας επιβεβαιώσω ότι δεν υπάρχει καμία απόφαση και καμία επίσημη ενημέρωση, για όλα όσα είδα το φως της δημοσιότητας. Για κάποιο λόγο και για να εξυπηρετηθούν προφανώς κάποια άλλα συμφέροντα, τα οποία δεν θα ήθελα να κατονομάσω αυτή τη στιγμή, δημιουργήθηκε όλη αυτή η αρνητική δημοσιότητα. Τσάμπα ντόρος, δηλαδή, ο οποίος, όμως, προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση και αρκετή ζημιά στον κλάδο, σε μια περίοδο που ο κόσμος καταλαβαίνει ποια είναι τα οφέλη της υγραεριοκίνησης. Για να μην μακρηγορώ, λοιπόν, δεν υπάρχει θέμα. Αλλά ακόμα κι αν υπάρξει εξίσωση του φόρου και όχι της τιμής, όπως κακώς γράφτηκε και προβλήθηκε, με απλά μαθηματικά δεν προκύπτει από πουθενά ότι το υγραέριο θα στο 1,25.Επιτέλους, ο κόσμος δεν πρέπει να παραπλανείται και να παραπληροφορείται».
Επίσημη τοποθέτηση για το θέμα των τελευταίων ημερών, έκανε και ο όμιλος εταιρειών Τσοπελογιάννη. Αναλυτικά η ανακοίνωση: «Ο όμιλος εταιριών Τσοπελογιάννη έχει την τιμή να σας ανακοινώσει τις παρακάτω πληροφορίες που θα βοηθήσουν στην αποσαφήνιση διαφόρων φημολογιών που κυκλοφορούν και διαδίδονται στην αγορά και στα ΜΜΕ και αφορούν τη αύξηση την τιμής του υγραερίου κίνησης στην ίδια τιμή με το πετρέλαιο κίνησης ανά λίτρο που έχει ως αποτέλεσμα από την Παρασκευή 28/09/12 το όλο θέμα να έχει πάρει τραγικές διαστάσεις.
ΠΡΩΤΟΝ
Διαβάσαμε και ακούσαμε ότι γίνονται διάφοροι «υπολογισμοί» με τους οποίους το υγραέριο θα φτάσει κατ’ ελάχιστο από 1,25 ευρώ με 1,50 ευρώ το λίτρο.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Εάν ακόμη και η εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης ισχύσει τότε η αύξηση του υγραερίου θα είναι της τάξεως των 0,088 λεπτών του ευρώ, διότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του υγραερίου είναι στην τιμή των 200 ευρώ ευρώ ανά τόνο και ανάγεται σε 200 ευρώ ανά 1800 λίτρα καθώς το υγραέριο έχει χαμηλό ειδικό βάρος. Με τις επικείμενες αυξήσεις τις οποίες φημολογούνται, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης θα αυξηθεί κατά 130 ευρώ και θα διαμορφωθεί τελικά στα 330 ευρώ τα 1800 λίτρα.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ
Ακούσαμε και διαβάσαμε ότι «πιάστηκαν κορόιδα» όσοι μέχρι σήμερα ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν προχωρήσει σε μετατροπή του οχήματος τους, διότι ποτέ δεν θα κάνουν απόσβεση με τις νέες τιμές του υγραερίου.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σήμερα τα συστήματα υγραερίου για ένα αυτοκίνητο έως 2000 κυβικά και 150 άλογα κοστίζουν κατά μέσο όρο 850 ευρώ + Φ.Π.Α. Οπότε και να αυξηθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης θα κάνουν απόσβεση σε 12000 με 15000 χλμ.
ΤΡΙΤΟΝ
Διαβάσαμε και ακούσαμε ότι έως σήμερα έχουν τοποθετηθεί 300.000 συστήματα υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να χάνονται ένα σωρό φόροι κλπ, κλπ, κλπ.
Οι επίσημες πληροφορίες για τα οχήματα που έχουν ήδη κάνει εγκατάσταση είναι οι εξής:
2010 4.074 οχήματα
2011 24.525 οχήματα
2012 27.478 οχήματα μέχρι 30/08/12
Σύνολο 56.077 οχήματα Πανελληνίως.
Από αυτό το αντικείμενο σήμερα μπορούν και επιβιώνουν περί τα 1.170 συνεργεία αυτοκινήτων πανελληνίως. Αυτή την στιγμή, με όλη αυτή την παραπληροφόρηση ο χώρος βρίσκεται σε απόλυτο κραχ, χωρίς να υπολογίζουμε τις εισαγωγικές εταιρίες, τα πρατήρια υγραερίου που ήδη λειτουργούν και τις διάφορες επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Και αναρωτιόμαστε γιατί όλα αυτά;;;;;
Γιατί δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση ή τοποθέτηση από εκπροσώπους του Κράτους ,ώστε να σταματήσει η τραγική κατάληξη για τόσους χιλιάδες εργαζομένους που βρίσκονται στον χώρο και που είναι ο μόνος κλάδος σε ανάπτυξη;;;
Μέχρι σήμερα σε οποιαδήποτε Βαλκανική ή άλλη χώρα και να ανατρέξουμε, η υγραεριοκίνηση υποστηρίζεται στο μέγιστο και παρέχεται από τις κυβερνήσεις μια σειρά από διευκολύνσεις, επιδοτήσεις κλπ.
Η θέση του autotriti.gr
Οι εποχές είναι δύσκολες και το όποιο κλίμα πανικού, ειδικά όταν προέρχεται από ανυπόστατες πληροφορίες, δεν βοηθάει κανένα. Ο Έλληνας καταναλωτής ο οποίος αναζητά την αλήθεια για φθηνότερες και ασφαλείς λύσεις μετακίνησης, αξίζει τουλάχιστον σεβασμό και έγκυρη ενημέρωση. Παράλληλα, δεν είναι σωστό τόσες χιλιάδες οικογένειες να βρεθούν ξαφνικά στο δρόμο, καθώς από ψέμματα και ανακρίβειες πλήττεται καίρια μία ολόκληρη αγορά.
Αφήστε μια απάντηση