Η οδήγηση στον πάγο αποτελεί “επικίνδυνο σπορ” γι’ αυτό είναι προτιμότερο να την αποφύγετε. Ακόμα και οι αλυσίδες δεν μπορούν να προσφέρουν την απαραίτητη για την ασφάλεια πρόσφυση.
• Πριν ξεκινήσετε, φροντίστε να έχετε καθαρίσει πλήρως το παρμπρίζ και την οροφή από το χιόνι και τον πάγο τόσο για να απαλλαγείτε από το πρόσθετο βάρος, όσο και για να αποφύγετε την…
απώλεια ορατότητας σε περίπτωση φρεναρίσματος όταν το χιόνι θα μετατοπιστεί απ’ την οροφή στο παρμπρίζ.
• Όταν πρόκειται να κινηθείτε σε περιοχές όπου το χιόνι και ο πάγος είναι συχνά φαινόμενα, πρέπει οπωσδήποτε να είστε εφοδιασμένοι με αλυσίδες.
• Οι αλυσίδες είναι απαραίτητες σε αυτές τις συνθήκες αλλά δεν αποτελούν πανάκεια για το πρόβλημα της πρόσφυσης. Φροντίστε να κινείστε πάντα με μικρή ταχύτητα -άλλωστε φορώντας αλυσίδες εκ των πραγμάτων δεν υπερβαίνουμε τα 50 χλμ./ώρα.
• Εάν διαμένετε ή κινείστε σε περιοχές όπου οι χιονοπτώσεις διαρκούν για μεγάλα διαστήματα, φορέστε στο όχημά σας τα χειμερινά ελαστικά καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα.
• Τις αλυσίδες τις εφαρμόζουμε στους κινητήριους τροχούς: δηλαδή στους εμπρόσθιους στα προσθιοκίνητα και στους πίσω στα πισωκίνητα. Στα τετρακίνητα το ιδανικό είναι να τοποθετούνται αλυσίδες σε όλους τους τροχούς εκτός περιπτώσεων που ο κατασκευαστής ορίζει την τοποθέτηση (όπως στο Pajero Pinin που επιτρέπει την τοποθέτηση μόνο στους πίσω τροχούς). Συνολικά στα τετρακίνητα εφαρμόζουμε αλυσίδες στους εμπρός τροχούς για να έχουμε καλύτερο έλεγχο της διεύθυνσης καθώς και καλύτερη απόδοση του συστήματος πέδησης.
• Τα προσθιοκίνητα εμφανίζουν μια αδυναμία στις ανηφόρες με μεγάλη κλίση αφού το βάρος μεταφέρεται πίσω και μειώνεται η πρόσφυση των εμπρόσθιων τροχών. Είναι προτιμότερο να κινηθείτε με όπισθεν. Στην κατηφόρα θα βοηθήσει σημαντικά εάν σηκώσετε μερικές σκάλες το χειρόφρενο ώστε οι τροχοί του πίσω άξονα να προβάλουν μια μικρή αντίσταση κατά την κύλιση.
• Στα πισωκίνητα ισχύουν τα αντίθετα από τα προσθιοκίνητα.
• Μην ξεχνάτε πως και στις δύο περιπτώσεις σε κατηφόρα με μεγάλη κλίση επιλέγουμε τη μικρότερη δυνατή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων (συνήθως 2η ή και 1η ).
• Συνολικά τα τετρακίνητα είναι πιο ασφαλή σε συνθήκες χιονιού ή και πάγου. Κατά τη στροφή χρειάζονται προσοχή καθώς εύκολα η αρχική υποστροφή μετατρέπεται σε υπερστροφή.
• Μην ξεχνάτε ότι κυρίως στον πάγο ο συντελεστής τριβής είναι σχεδόν μηδενικός. Ό,τι όχημα κι αν διαθέτετε οι κινήσεις σας πρέπει να είναι προσεκτικές αφού το φρενάρισμα είναι ανούσιο. Υπό αυτές τις συνθήκες καλό είναι να είστε εφοδιασμένοι με ειδικές αλυσίδες που φέρουν καρφιά ή ελαστικά για αναμονές για καρφιά.
Seleo.gr News
Αφήστε μια απάντηση