Την Τρίτη 24 Μαΐου 2022, στις 21.00, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και την Πέμπτη 26 Μαΐου 2022, στις 20:30 η Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος υποδέχονται το dissonArt ensemble σε ένα μουσικό αφιέρωμα για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του σπουδαίου πρωτοπόρου της μουσικής του 20ού αιώνα Ιάννη Ξενάκη, που σταδιοδρόμησε στο χώρο της πρωτοποριακής μουσικής στη Γαλλία και υπήρξε πρωτεργάτης στην εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής.
Το δραστήριο dissonArt ensemble με έδρα τη Θεσσαλονίκη, από τους σοβαρότερους «πρεσβευτές» της σύγχρονης μουσικής στον ελλαδικό χώρο, παρουσιάζει ένα πρόγραμμα έργων του Ιάννη Ξενάκη για ποικίλα σύνολα δωματίου που καλύπτει τις τρεις τελευταίες δεκαετίες της παραγωγής ενός μεγάλου και ασυμβίβαστου δημιουργού. Το σύνολο διευθύνει ο, ειδικός στη σύγχρονη μουσική, Γερμανός συνθέτης και αρχιμουσικός Γιοχάννες Καλίτσκε.
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει τα έργα: Πλεκτό (1993), Και (1995), Ιχώρ (1978), Ανακτορία (1969), Άκανθος (1977).
dissonArt ensemble
Μουσική διεύθυνση: Γιοχάννες Καλίτσκε
Ηλέκτρα Πλατιοπούλου (μεσόφωνος)
Σύντομο βιογραφικό dissonArt ensemble
Το dissonArt ensemble ιδρύθηκε στις αρχές του 2005 στη Θεσσαλονίκη και είναι το μοναδικό ελληνικό σύνολο σύγχρονης μουσικής με διεθνή δραστηριότητα. Αν και η βασική δομή του αποτελείται από οκτώ σολίστες συχνά συνεργάζεται με περισσότερους μουσικούς.
Στην ως τώρα καλλιτεχνική του διαδρομή, έχει εμφανιστεί σε φεστιβάλ όπως το KunstFestspiele (Ανόβερο), Klang (Κοπεγχάγη), Salzburg Bienale, Klangspuren (Innsbruck), MICO Festival (Μπολώνια), Φεστιβάλ Αθηνών, Darmstadt Ιnternational Μusic Courses, Μusik protocoll Graz και σε αίθουσες όπως το WDR της Κολωνίας, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αθηνών, Piccolo Teatro κ.α.
Τα ενδιαφέροντα του αφορούν στην πρωτοποριακή μουσική αλλά και σε πρωτότυπες μορφές τέχνης που συνδυάζουν τόσο το μουσικό θέατρο όσο και τη χρήση της τεχνολογίας. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια το dissonart έχει συνεργαστεί με συνθέτες διεθνούς βεληνεκούς όπως οι Younghi Pagh-Paan, Christian Wolff, Beat Furrer, Γιώργος Απέργης, Manos Tsangaris και Αugustino di Scipio. Έχει λάβει επιχορήγηση για δημιουργία μουσικού θεάτρου δις από την Ernst Von Siemens Foundation και έχει ηχογραφήσει με την Dissonance Records, Naxos και ΟRF.
H Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση υποστηρίζει τις συναυλίες του συνόλου στο εξωτερικό από το 2013.
Σύντομο βιογραφικό της Ηλέκτρας Πλατιοπούλου
Η Ηλέκτρα Πλατιοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε τις σπουδές της στο τραγούδι στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης με τη Βαρβάρα Τσαμπαλή και συνέχισε στη Βασιλεία της Ελβετίας, στη Schola Cantorum Basiliensis με τους Evelyn Tubb, Rosa Dominguez και Andreas Scholl, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2009 με δίπλωμα στο μπαρόκ και κλασσικό τραγούδι. Συνέχισε τις σπουδές της στη Μουσική Ακαδημία της Βασιλείας με τον Marcel Boone και αποφοίτησε το 2013 με το δίπλωμα του σολίστ.
Έχει εμφανιστεί μεταξύ άλλων στην Όπερα της Βασιλείας στο ρόλο του Παιδιού στην όπερα του Μaurice Ravel L’enfant et les sortilèges, στο Φεστιβάλ Αθηνών στο ρόλο της Virtu στην όπερα Η Στέψη της Ποππαίας του Claudio Monteverdi, στο ρόλο της Marianna στην όπερα Il Signor Bruschino του Gioacchino Rossini με την ορχήστρα του ιδρύματος Gulbenkian της Λισαβόνας, στο ρόλο της Lucilla στην όπερα La Scala di Seta του Gioacchino Rossini με την Ακαδημία του Λυρικού Φεστιβάλ του Aix en Provence και στο ρόλο της Giunone στην όπερα Le Ballet Royal de la Nuit με το Ensemble Correspondances στις όπερες των Βερσαλλιών, της Caen και της Dijon.
Έχει ερμηνεύσει με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βασιλείας στο έργο Siete canciones populares espaňolas του Manuel de Falla στην ενορχήστρωση του Luciano Berio και την Ανθρώπινη Φωνή του F. Poulenc με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
Σύντομο βιογραφικό του Johannes Kalitzke
Ο Johannes Kalitzke γεννήθηκε στην Κολωνία το 1959, όπου σπούδασε εκκλησιαστική μουσική από το 1974 έως το 1976. H πρώτη του εμφάνιση ως μαέστρος ήταν το 1984 στο Μουσικό Θέατρο Gelsenkirchen στην περιοχή του Ρουρ, όπου ανέλαβε καθήκοντα ως βασικός μαέστρος από το 1988 έως το 1990. Το 1991 έγινε καλλιτεχνικός διευθυντής και μαέστρος του μουσικού συνόλου MusikFabrik, του οποίου είναι και συνιδρυτής.
Έκτοτε είναι τακτικός προσκεκλημένος μαέστρος με σύνολα (Klangforum Wien, Collegium Novum Zürich, Ensemble Modern) και με πολλές συμφωνικές ορχήστρες (συμπεριλαμβανομένων της Συμφωνικής Ορχήστρας της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βόρειας Γερμανικής Ραδιοφωνίας, της Συμφωνικής Ορχήστρας του BBC, της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας και της Φιλαρμονικής του Μονάχου). Ακόμη, έχει αναλάβει τη διεύθυνση ορχήστρας πολλών παραγωγών όπερας (συμπεριλαμβανομένης της Κρατικής Όπερας Unter den Linden του Βερολίνου, της Όπερας της Στουτγάρδης, του Φεστιβάλ της Βιέννης, της Μπιενάλε του Μονάχου και του Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ).
Έχει περιοδεύσει στη Ρωσία, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ. Η δραστηριότητά του ως ερμηνευτής κλασικής και σύγχρονης μουσική ολοκληρώνεται με πολυάριθμες ηχογραφήσεις CD που έχει πραγματοποιήσει.
Αφήστε μια απάντηση