Τέλος στην εικόνα των δημοσίων υπαλλήλων που μιλούν με φίλους και συγγενείς στο τηλέφωνο και αγνοούν τον πολίτη που βρίσκεται απέναντί τους, ή σερφάρουν ασκόπως στο Διαδίκτυο το οποίο συχνά χρησιμοποιούν ως άλλοθι για να δείξουν ότι… πνίγονται στη δουλειά, επιχειρεί να φέρει ο Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς.
Το πρότυπο του δημοσίου υπαλλήλου περιγράφεται στον….
Οδηγό, τον οποίο παρουσίασε χθες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας και περιλαμβάνει όλους τους κανόνες που πρέπει να ακολουθεί το προσωπικό του Δημοσίου όταν έρχεται σε επαφή – άμεση ή τηλεφωνική – με τους πολίτες καθώς και κατά τον χειρισμό των υποθέσεών τους.
Η ευπρέπεια και ο σεβασμός των πολιτών, ο επαγγελματισμός στην άσκηση των καθηκόντων, η τήρηση της νομιμότητας και η εντιμότητα είναι μερικά από τα προσόντα, όπως αναφέρουν τα Νέα, που πρέπει να διαθέτουν οι δημόσιοι υπάλληλοι.
«Οι υποχρεώσεις των δημοσίων υπαλλήλων συνιστούν αντίστοιχα τα δικαιώματα των πολιτών», αναφέρεται χαρακτηριστικά στον Οδηγό, ενώ ο κ. Ρέππας τόνισε πως η συμπεριφορά των υπαλλήλων συνδέεται άρρηκτα με την εύρυθμη λειτουργία της διοίκησης.
Ο Οδηγός συντάχθηκε με τη συνεργασία του Συνηγόρου του Πολίτη, ο οποίος γίνεται κάθε χρόνο αποδέκτης δεκάδων καταγγελιών πολιτών για γραφειοκρατικές διαδικασίες και παράτυπες ενέργειες από υπηρεσίες του Δημοσίου.
«Γνωρίζουμε ότι η αξία αυτής της πρωτοβουλίας είναι οριακή», σημείωσε ο κ. Ρέππας. «Αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο, αλλά είναι η αίσθηση χρέους εκείνη που μπορεί να αναδείξει τους υπαλλήλους ως λειτουργούς της δημόσιας διοίκησης, αποτελεσματικούς υπηρέτες των πολιτών», συμπλήρωσε.
Αφήστε μια απάντηση