Την μετονομασία της Facebook Inc. σε Meta ανακοίνωσε το βράδυ της Πέμπτης ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, αποσυνδέοντας το όνομα της εταιρεία από το πασίγνωστο social media.
«Για να αποτυπώσουμε ποιοι είμαστε και ποιοι φιλοδοξούμε να χτίσουμε, είμαι στην ευτυχή θέση να ανακοινώσω πως από σήμερα, η εταιρείας μας είναι πλέον η Meta», δήλωσε Μαρκ Ζούκερμπεργκ, στην ετήσια εκδήλωση «Connect 2021».
Ο Ζούκερμπεργκ επέλεξε την ελληνική λέξη «Μετά» για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν». «Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».
Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζούκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).
Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού.
Η εταιρεία «πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.
Πάντως ο Ζούκερμπεργκ μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.
Τι είναι το Metaverse
Το Metaverse είναι ένας συλλογικός εικονικός κοινόχρηστος χώρος, στον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να παίζουν, να εργάζονται και να επικοινωνούν, χρησιμοποιώντας headsets εικονικής πραγματικότητας. Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ το έχει χαρακτηρίσει ως ένα «ενσωματωμένο internet όπου αντί απλά να βλέπεις το περιεχόμενο, ζεις μέσα σε αυτό».
Η ανάρτηση του Μαρκ Ζούκερμπεργκ
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ με ανάρτησή του στο Facebook εξηγεί τη νέα σελίδα στην εποχή της εικονικής πραγματικότητας.
«Όταν ξεκίνησα το Facebook, πληκτρολογούσαμε ως επί το πλείστον κείμενο σε ιστοσελίδες. Όταν αποκτήσαμε τηλέφωνα με κάμερες, το διαδίκτυο έγινε πιο οπτικό και κινητό. Καθώς οι συνδέσεις γίνονταν ταχύτερες, το βίντεο έγινε ένας πλουσιότερος τρόπος να μοιραζόμαστε εμπειρίες» αναφέρει.
Και προσθέτει: «η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική – ένα ενσώματο διαδίκτυο όπου θα είστε μέσα στην εμπειρία, όχι απλώς θα την κοιτάτε. Το αποκαλούμε αυτό metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που κατασκευάζουμε» συνέχισε.
«Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα στο metaverse, όχι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας» τονίζει.
Αφήστε μια απάντηση