Εξιχνιάστηκαν 2 περιπτώσεις απάτης σε βάρος ηλικιωμένων σε χωριά της Ημαθίας
Σχηματίστηκε σχετική δικογραφία σε βάρος 29χρονου ημεδαπού
Προκειμένου να πείσει τα θύματα του προσποιήθηκε υπάλληλο της Δ.Ε.Η. και υποτιθέμενη βλάβη στον μετρητή και τον πίνακα του ηλεκτρικού ρεύματος
Κατάφερε να αποσπάσει χρυσαφικά η αξία των οποίων ξεπερνά τις 10.000 ευρώ
Η ανάλυση του τρόπου δράσης και η συστηματική έρευνα αστυνομικών του Τμήματος Ασφάλειας Βέροιας, είχαν ως αποτέλεσμα την εξιχνίαση 2 περιπτώσεων απάτης σε χωριά της Ημαθίας και τον σχηματισμό δικογραφίας σε βάρος 29χρονου ημεδαπού.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την έρευνα, προχθές (19-05-2016) το πρωί ο προαναφερόμενος, πήγε αρχικά στο σπίτι μιας 78χρονης, όπου προσποιούμενος υπάλληλο της Δ.Ε.Η. και με το πρόσχημα υποτιθέμενης βλάβης στον μετρητή και τον πίνακα του ηλεκτρικού ρεύματος, αφού την έπεισε και του παρέδωσε για δήθεν προστασία τα χρυσαφικά της, η αξία των οποίων εκτιμάται στα 10.000 ευρώ, διέφυγε με όχημα που τον ανέμενε ο συνεργός του.
Ακολούθως πήγε στην οικία που διέμενε μία 74χρονη και ο 53χρονος γιος της, σε άλλο χωριό της Ημαθίας και χρησιμοποιώντας την ίδια μεθοδολογία απέσπασε χρυσαφικά η αξία των οποίων ανέρχεται στα 500 ευρώ, σύμφωνα με εκτίμηση των παθόντων.
Σημειώνεται ότι ο παραπάνω έχει απασχολήσει και κατά το παρελθόν τις αστυνομικές Αρχές για παρόμοια αδικήματα.
Οι έρευνες συνεχίζονται για τον εντοπισμό τυχόν άλλων παθόντων.
Η σχηματισθείσα δικογραφία, θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Βέροιας.
Στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, προτρέπει τους πολίτες:
- να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)
- σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι
- σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους
- να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών
- να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού
- να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει
- επισημαίνεται ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική υπάλληλοί τους να πηγαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν
- να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)
- να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών Αρχών
- να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.
Αφήστε μια απάντηση