Το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Αλεξάνδρειας, στην τακτική συνεδρίασή του που έλαβε χώρα τη Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013 στις 19:00, εξέδωσε ομοφώνως το ακόλουθο Ψήφισμα :
Από 01/04/2013, η πρόθεση της πολιτείας, είναι να αντικαταστήσει το Βοήθεια στο Σπίτι, μια από τις πιο πετυχημένες δομές πρόνοιας της χώρας που εξυπηρετεί 130.000 ηλικιωμένους και…
ΑΜΕΑ καθημερινά, με το νέο πρόγραμμα «κατ οίκον φροντίδα ηλικιωμένων».
Το πρόγραμμα αυτό, έχει εξασφαλισμένα χρήματα με Νόμο (58 εκ. ευρώ) τα οποία θα τα διαθέτει στους δικαιούχους.
Ωστόσο, το γεγονός ότι 31/03/2013 λήγουν οι συμβάσεις των εργαζομένων, καθώς και ο τρόπος που το πρόγραμμα αυτό προβλέπεται να υλοποιηθεί, δείχνει τη πόρτα της ανεργίας στους εργαζόμενους, διαλύει τις υπάρχουσες Δομές, ενώ διαστρεβλώνει το πρόσωπο της πολιτείας αφού:
1.Δεν προβλέπει τίποτα για το υπάρχον προσωπικό. Χρειάζεται Νομοθετική ρύθμιση για να συνεχίσει ακόμα και ως προσωπικό στους Δήμους- παρόχους.
2.Χρηματοδοτεί δικαιούχους και όχι σταθερές Δομές και εργαζόμενους και καθιερώνει το σύστημα των παρόχων, ακυρώνοντας το μοντέλο των σταθερών Δομών, που μια χώρα οφείλει να έχει.
3.Βάζει στο ίδιο τσουβάλι ιδιώτες με Δημοτικές Δομές χωρίς να μπορεί να τους εξασφαλίζει
4.Χρήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την βιωσιμότητα σταθερών Δομών και εργαζόμενων που έχουν προσληφθεί από ΑΣΕΠ, πάνε και σε ιδιώτες
5.Τα κριτήρια που βάζει το κατ οίκον φροντίδα, συρρικνώνουν την παροχή βοήθειας στους ανήμπορους πολίτες και από 130000 που είναι τώρα, δικαίωμα για φροντίδα θα έχουν 48.330, καθιστώντας αδύνατο να βρεθούν τόσοι δικαιούχοι ισοκατανεμημένοι σε όλη τη χώρα αντιστοίχως των Δημοτικών Δομών που λειτουργούν. Αυτό, επιπλέον έχει ως αποτέλεσμα την υποχρηματοδότηση των περισσότερων Δομών και άρα το κλείσιμο τους και την απόλυση των εργαζομένων.
6.Ρίχνει στον κανιβαλισμό του ιδιωτικού επιχειρείν, Δημοτικές Δομές και εργαζόμενους, με ιδιώτες. Πως, με ποια κριτήρια θα γίνει η επιλογή του ενός ή άλλου; Πως διασφαλίζονται εκεί οι Δ. Δομές και οι εργαζόμενοι που υπηρετούν στο ΒσΣ; Πως διασφαλίζεται η υποχρέωση της πολιτείας, να παρέχει φροντίδα;
Και σαν να μην έφτανε αυτό, η πολιτεία πάει ένα βήμα παραπέρα, αφού δηλώνει και με ημερίδες την πρόθεσή της, να επιβάλλει τις Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, ως μοντέλο μέσα από το οποίο θα λειτουργεί το κατ οίκον φροντίδα.
Δηλαδή, πλήρης αποδόμηση του κοινωνικού κράτους. Η τοπική αυτοδιοίκηση, ευνουχίζεται, αφού της στερείται κάθε δυνατότητα να ασκήσει κοινωνική πολιτική, κρατώντας το υπάρχον προσωπικό. Ως εκ τούτου:
– λέμε όχι στις Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις ως μοντέλο λειτουργίας του ΒσΣ και των προνοιακών Δομών. Το μοντέλο των Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων, από μόνο του είναι άκυρο και ως εκ τούτου το απορρίπτουμε.
Θεωρούμε ότι:
– Το γεγονός ότι η χώρα μας δεν έχει θεσμοθετημένες δομές πρωτοβάθμιας Κοινωνικής φροντίδας όπως το Βοήθεια στο σπίτι
– Ότι ο Καλλικράτης ( άρθρο 96 & 97 ) , προβλέπει δημιουργία Διευθύνσεων Κοινωνικής Πολιτικής και Πολιτικών Ισοτήτων των Φύλων
– Το γεγονός ότι υπάρχουν χρήματα εξασφαλισμένα: α)ΦΕΚ Α’ 135/14-06-2012 ΑΚΑΓΕ και β) 0,2%, Ν4052/12 ασφαλιστικές εισφορές, ενώ προβλέπεται στα πλαίσια συμβατικής υποχρέωσης του Υπ. Εσωτερικών, η μέριμνα να καλυφθούν χρηματικά τόσο οι ανασφάλιστοι της χώρας, όσο και οι ορεινές, δυσπρόσιτες και νησιωτικές περιοχές.
– Ότι η ΚΕΔΕ επιβεβαιώνει ότι μέσω του «Βοήθεια στο Σπίτι» υπάρχει τεράστια εξοικονόμηση πόρων λόγω της μείωσης του κόστους λειτουργίας των ασφαλιστικών οργανισμών με την παροχή υπηρεσιών υγείας και πρωτοβάθμιας φροντίδας, από ένα δίκτυο χιλιάδων εξειδικευμένων στελεχών και της εισροής ασφαλιστικών εισφορών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, ενώ έρευνα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Καθηγητή κ. Ξ. Κοντιάδη: Αξιολόγηση των Υπηρεσιών Δημόσιας Υγείας από την Τοπική Αυτοδιοίκηση: δράσεις, ελλείμματα και επικαλύψεις) δείχνει το «Βοήθεια στο Σπίτι» ως την υπηρεσία με την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και ως την πλέον καινοτόμα σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.
– Το ότι οι εργαζόμενοι των ΒΣΣ έχουν προσληφθεί αξιοκρατικά μέσω ΑΣΕΠ (Ν.2190/94) με πλήρες ωράριο και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη χωρίς ούτε μια ημέρα διακοπή όλα αυτά τα χρόνια, (δεκαετία) καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
– Το γεγονός ότι έχουν προηγηθεί τρείς(3) Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου για την απρόσκοπτη συνέχιση του ΒσΣ και όλων των εργαζομένων σε αυτό:
α)Από 1/1/2012 έως 30/6/2012 του Ν4024/2011, β)Από 1/7/2012 έως 30/9/2012, άρθρο πρώτο Ν4087/2012 και γ) Από 1/10/2012 έως 31/3/2013 άρθρο δεύτερο Ν4087/2012.
– Το γεγονός ότι ακριβώς λόγω της αυξανόμενης φτώχειας και ανέχειας, θα πρέπει να υπάρξει εξαίρεση των κοινωνικών δομών και των εργαζομένων σε αυτές από τους περιορισμούς της δημοσιονομικής πολιτικής ώστε να μπορέσει να διαμορφωθεί ένα εθνικό δίχτυ προστασίας σε επίπεδο Δήμων και πολιτείας που θα αποτελεί εγγύηση για τον ανήμπορο πολίτη. Κάτι που δε μπορεί να εξασφαλιστεί από καμία Συνεταιριστική Επιχείρηση (που προτάσσει η πολιτεία ως μοντέλο λειτουργίας) δεδομένου ότι τότε, αν για οποιοδήποτε λόγο το κράτος μειώσει τα χρήματα αυτά, καμία Συνεταιριστική δεν δικαιούται να τα απαιτήσει,
ζητάμε με βάση τα παραπάνω να:
Κάνετε Νομοθετική ρύθμιση που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχιση της εργασίας του υπάρχοντος προσωπικού, την δημιουργία κοινωνικών υπηρεσιών στους Δήμους, και την ένταξη των εργαζομένων σε αυτές.
Υπάρχει επιτακτική ανάγκη, σήμερα παρά ποτέ, η πολιτεία και όχι ο ιδιώτης, να σταθεί αρωγός στον δοκιμαζόμενο ανήμπορο πολίτη και άρα να του εξασφαλίσει ένα ανθρώπινο και σταθερό όσο και εγγυημένο δίχτυ κοινωνικής προστασίας, κάτι, που μόνο με τις υπάρχουσες Δομές που λειτουργούν μέσα από τους Δήμους και με το υπάρχον προσωπικό μπορεί να γίνει και για αυτό θα πρέπει να γίνει με Νομοθετική ρύθμιση που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη συνέχιση της εργασίας του υπάρχοντος προσωπικού, την δημιουργία κοινωνικών υπηρεσιών στους Δήμους και την ένταξη των εργαζομένων σε αυτές.
Έχουμε χρέος ως πολιτεία.
«Ας γίνει το Βοήθεια στο Σπίτι, το θεμέλιο για τον σεβασμό στον άνθρωπο, στη χώρα μας»
Αφήστε μια απάντηση