Οι εκκρεμότητες, τα ποσά και οι… δόσεις
Το Yπουργείο Οικονομικών δεν έχει ανοίξει ακόμη τα χαρτιά του για τα τέλη κυκλοφορίας του 2014. Θα πληρωθούν μαζί με τον φόρο πολυτελείας που είναι και το πιθανότερο; Θα καταργηθεί η απαλλαγή των πράσινων ΙΧ; Ένα είναι βέβαιο: ότι μας περιμένει άλλο ένα βάρος το οποίο ειδικά για τα ΙΧ μεγάλου κυβισμού είναι δυσβάστακτο.
1. Πώς θα καταβληθεί ο φόρος πολυτελείας;
Είναι ο φόρος που βαρύνει τα ΙΧ με κινητήρα άνω των 1929 κυβικών και θα κληθούν να τον πληρώσουν όσοι είχαν στην κατοχή τους (και σε κυκλοφορία) το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του 2012. Ο ίδιος φόρος θα πρέπει να πληρωθεί και για την κατοχή του αυτοκινήτου μέσα στο 2013 κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσω των φορολογικών δηλώσεων της επόμενης χρονιάς. Λόγω του φόρου αυτού, το τελικό ποσό που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες εκτοξεύεται. Τρόπος να απαλλαγεί κάποιος από αυτό (για φέτος) δεν υπάρχει καθώς το υπουργείο Οικονομικών φρόντισε να τον επιβάλλει αναδρομικά (όπως προαναφέρθηκε ισχύει για την κατοχή αυτοκινήτου το 2012). Έτσι, τα ποσά με τα οποία θα βρεθούμε αντιμέτωποι έχουν ως εξής:
- Τέλη κυκλοφορίας και φόρος πολυτελείας για αυτοκίνητα 5-10 ετών
- Τέλη κυκλοφορίας και φόρος πολυτελείας για αυτοκίνητα έως 5 ετών
2. Θα καταργηθούν οι απαλλαγές από τα τέλη;
Αυτοκίνητα που αποκτήθηκαν μετά τον Νοέμβριο του 2010 και εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, σήμερα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Μπορείτε να δείτε έναν πλήρη κατάλογο με το ποια αυτοκίνητα είναι αυτά, κάνοντας κλικ εδώ. Εδώ και εβδομάδες, έχει αναπτυχθεί η φημολογία στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτή η απαλλαγή θα καταργηθεί. Θα αναμένουμε στο …ακουστικό μας αν και όσο περνάνε οι ημέρες, τόσο περιορίζονται οι πιθανότητες οι αλλαγές να ισχύσουν από φέτος.
3. Θα αλλάξουν τα τέλη για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα;
Η σεναριολογία του καλοκαιριού, έκανε λόγο για αλλαγή τόσο στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας όσο για τον τρόπο καταβολής τους (σενάριο έκανε λόγο ακόμη και για μηνιαία πληρωμή). Το μόνο που θεωρείται βέβαιο είναι ότι δεν θ’ αποσταλούν ειδοποιητήρια και ότι η πληρωμή θα γίνει και πάλι ηλεκτρονικά ή μέσω των τραπεζών. Αν υποθέσουμε ότι τελικώς τα ποσά θα παραμείνουν ως έχουν, θα κληθούμε να πληρώσουμε τα εξής:
Έως 300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1071: κυβικά: 120 ευρώ
1072-1357 κυβικά: 135 ευρώ
1358-1548 κυβικά: 240 ευρώ
1549-1738 κυβικά: 265 ευρώ
1739-1928 κυβικά: 300 ευρώ
1929-2357 κυβικά: 660 ευρώ
2358-3000 κυβικά: 880 ευρώ
3001-4000 κυβικά: 1100 ευρώ
4001 και άνω κυβικά: 1320 ευρώ
Γα τα ΙΧ που αποκτήθηκαν ως καινούργια και όχι ως μεταχειρισμένα μετά τον Νοέμβριο του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές των ρύπων και όχι με βάση τον κυβισμό. Ισχύει ο ακόλουθος πίνακας (θα πρέπει να πολλαπλασιάζετε το ποσό που αναφέρεται επί των ρίπων που εκπέμπει το ΙΧ σας):
0-100 γραμμάρια: 0 ευρώ
101 -120 γραμμάρια: 0,9 ευρώ
121 -140 γραμμάρια: 1,1 ευρώ
141 -160 γραμμάρια: 1,7 ευρώ
161 -180 γραμμάρια: 2,25 ευρώ
181 -200 γραμμάρια: 2,55 ευρώ
201 – 250 γραμμάρια: 2,8 ευρώ
Άνω των 251 γραμμαρίων: 3,4 ευρώ
Ποιο ερώτημα παραμένει αναπάντητο;
Αν, ειδικά οι ιδιοκτήτες των ΙΧ μεγάλου κυβισμού, θα μπορέσουν να πληρώσουν σε δόσεις. Αυτό θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση αν και οι πιθανότητες για «γενναίες» αποφάσεις είναι περιορισμένες (σ.σ όλα τα έσοδα πρέπει να έχουν εισπραχθεί μέχρι τον Μάρτιο για να καταλογιστούν στα έσοδα του 2013). Τι μας μένει; Να στραφούμε στα προγράμματα άτοκων δόσεων που κάνουν οι τράπεζες μέσω των πιστωτικών καρτών και τα οποία είναι πιο γενναιόδωρα σε σχέση με πέρυσι. Ήδη τράπεζες έχουν ανακοινώσει (π.χ Eurobank) ότι θα προχωρήσει ακόμη και σε έξι άτοκες δόσεις για τα τέλη κυκλοφορίας. Όσο θα περνούν οι ημέρες και θα πλησιάζουμε προς την ημερομηνία έναρξης της πληρωμής, τόσο θα πληθαίνουν και τα προγράμματα των τραπεζών.
parapolitika
Αφήστε μια απάντηση