Ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία ημεδαπού που προσποιήθηκε τον υπάλληλο της ΔΕΗ
Εισήλθε σε οικία με το πρόσχημα ηλεκτρολογικών εργασιών και αφαίρεσε χρήματα και ένα ομόλογο
Χρήσιμες συμβουλές προς τους πολίτες για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους
Η μεθοδική έρευνα των αστυνομικών του Τμήματος Ασφάλειας Νάουσας, είχε ως αποτέλεσμα την εξιχνίαση απάτης σε βάρος ημεδαπής γυναίκας σε περιοχή της Ημαθίας.
Για την υπόθεση σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος ημεδαπού άνδρα για το αδίκημα της απάτης.
Ειδικότερα, το μεσημέρι της 30ης Νοεμβρίου 2022, ο προαναφερόμενος άνδρας, προσποιούμενος τον υπάλληλο της ΔΕΗ, προσέγγισε ηλικιωμένη γυναίκα στην οικία της σε περιοχή της Ημαθίας.
Στη συνέχεια και με το πρόσχημα των ηλεκτρολογικών εργασιών, εισήλθε στην οικία της, από όπου αφαίρεσε το χρηματικό ποσό των 10.250 ευρώ και ένα ομόλογο αξίας 15.000 ευρώ, το οποίο ακυρώθηκε.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος του, υποβλήθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Βέροιας, ενώ μέρος του ποσού που αφαιρέθηκε, επεστράφη στην παθούσα.
Για την αποφυγή εξαπάτησης συμβουλεύουμε τους πολίτες:
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
- Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
- Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
- Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
- Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
- Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
- Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
- Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών.
- Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
- Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
- Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα « Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές ».
Αφήστε μια απάντηση