ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ posted by

Τέλος η οδήγηση για τους 70 ετών και άνω με προϋποθέσεις – τι αλλάζει στους μεγαλύτερους οδηγούς

Τέλος η οδήγηση για τους 70 ετών και άνω με προϋποθέσεις – τι αλλάζει στους μεγαλύτερους οδηγούς

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα πρέπει να παραδώσουν την άδεια οδήγησης αν γνωρίζουν ότι αντιμετωπίζουν παθήσεις και ασθένειες που θέτουν εν δυνάμει σε κίνδυνο τους ίδιους και τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων όταν οδηγούν.

Σε αντίθεση με πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα εκείνο της Γερμανίας, η Ελλάδα ευτυχώς επιβάλλει ιατρικές εξετάσεις άνα τακτά χρονικά διαστήματα.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα και έπειτα από τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους οι οδηγοί θα πρέπει να περνούν από ιατρικά τεστ (από παθολόγο και οφθαλμίατρο) κάθε τρία χρόνια.

Με τη συμπλήρωση του 80ου έτους η άδεια οδήγησης πρέπει να ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ εκτός από την εξέταση από παθολόγο και οφθαλμίατρο, απαιτείται και ιατρικός έλεγχος από ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Πριν ακόμη και από τη συμπλήρωση του 80ου έτους, οι ιατροί που εξετάζουν τους οδηγούς έχουν τη δυνατότητα να τους παραπέμψουν και σε άλλες ειδικότητες εάν κρίνουν πως αυτό απαιτείται. Για παράδειγμα αν ο παθολόγος το κρίνει απαραίτητο μπορεί να παραπέμψει τον οδηγό, για παράδειγμα σε ψυχίατρο ή σε ορθοπεδικό.

Οι οδηγοί άνω των 70 ετών που γνωρίζουν ότι έχουν κάποια επικίνδυνη για την οδική ασφάλεια πάθηση ή ασθένεια, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους ίδιους ή άλλους χρήστες των δρόμων και δεν μπορεί να ανιχνευτεί από τις ιατρικές εξετάσεις που απαιτούνται για την ανανέωσή της θα… πρέπει να κοιταχτούν στον καθρέπτη και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Ειδικά αν οι εν λόγω οδηγοί είναι πάνω από 70 ετών θα πρέπει από μόνοι τους να παραδίδουν την άδεια οδήγησης. Αν δεν το κάνουν αυτό θα πρέπει τουλάχιστον να αποφεύγουν να οδηγούν μεγάλες αποστάσεις που ξεπερνούν σε χρονική διάρκεια τη μία ώρα αλλά και να αποφεύγουν να οδηγούν σε απαιτητικές συνθήκες, όπως είναι για παράδειγμα η κίνηση στους μποτιλιαρισμένους δρόμους της πόλης.

Οι άνω των 70 ετών οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι πολλά είναι εκείνα που αλλάζουν από αυτή την ηλικία και έπειτα, μάλιστα σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με τους νεότερούς τους που κάθονται πίσω από το τιμόνι, ακόμη και αν δεν πάσχουν από κάτι.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά είναι η δυνατότητα που έχει ο μέσος ηλικιωμένος οδηγός να παραμένει συγκεντρωμένος για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που εξαρτάται άμεσα και από τη φυσική αντοχή του ανθρώπινου οργανισμού η οποία παρουσιάζει έντονη πτώση μετά από αυτή την ηλικία.

Η συγκέντρωση και η εγρήγορση που απαιτούνται για να οδηγεί κάποιος με ασφάλεια ελαττώνονται ακόμη περισσότερο με τις μεταβολές του καιρού και της θερμοκρασίας (πολύ ζέστη ή πολύ κρύο), φαινόμενα που οδηγούν σε ταχύτερη εξάντληση των οδηγών που έχουν ξεπεράσει το 70ο έτος της ηλικίας τους.

Πηγή

3 Comments

  • Για πες μας ρε εξυπνε πιες ηλικίες δημιουργούν τα περισσότερα τροχαία; σηγουρα οι ηλικίες
    των 20 με 30 άρα τι να λέμε νομίζεις θα είσαι για πάντα κάτω των 70 χρόνων.

  • Οσοι ειναι μεγαλης ηλικιας δεν εχουν τα ιδια αντανακλαστικα απ’οτι οι νεοι. Ωτορινολαρυγγολογο και ψυχιατρο θα χρειαστει σε οδηγους απο 50 χρονων και ανω. Και οχι απο 70. Ο μεσηλικας δεν εχει την ιδια υπομονη με τον ποιο νεο. Τωρα για τους οδηγους απο 20 μεχρι 30 χρονων δεν θα τους επιτρεπετε να οδηγουν τα ξημερωματα. Τα ατυχηματα τα περισσοτερα γινονται απο το πολυ ποτο, τη χρηση κινητου τηλεφωνου και υπερβολικη ταχυτητα. Αλλες διαφορες παραβασεις που μου ετυχαν μπροστα μου οπως προσπεραση σε διπλη γραμμη παραβαση, κοκκινου σηματοδοτη τα ξημερωματα. Οι νεοι ειναι απειθαρχοι. δεν τηρουν τα ορια ταχυτητας. Ασε που στην εγνατια το μεγιστο οριο ταχυτητας απο 130 θα γινει 110. Και χαιρομαι πολυ. Οποιος δεν πειθαρχει παρτε του το διπλωμα για παντα αν το κανει τριτη συνεχομενη φορα. Αρκετα με τα τροχαια ατυχηματα. Ηδη εχω χασει αρκετους φιλους και νιωθω ασχημα ολα αυτα τα χρονια

  • Να δουλεύει μέχρι τα 70 είμαστε ικανοί να οδηγούμε δεν είμαστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *